Preview: Son of Nor

Noshrac, één grote woestenij waarin de mensheid met uitsterven bedreigd is. In deze wereld ben jij Son of Nor, een mage met telekinetische krachten en de mogelijkheid de natuurlijke elementen te beheersen. Jouw taak? Verdedigen wat er overblijft van de mensheid na de grote oorlog met de Sarahul Empire. SoN1 Om deze woeste wereld te kunnen verkennen zal je puzzels moeten oplossen, verlaten tempels verkennen, de woestijn naar je eigen hand zetten door middel van terraforming en uitdagende gevechten aangaan in de single-player of samen met je vrienden. Om eerlijk te zijn, had ik nog niet gehoord van Son of Nor toen we het bericht binnenkregen. Na het lezen van de features alleen al was mijn interesse wel gewekt en heb ik de kans gekregen om dit verassende, leuke spel te mogen spelen. Terraforming & Telekinese De mogelijkheid om allerlei objecten naar het hoofd van je vijand te kunnen slingeren en zelfs de vijanden zelf naar elkaar te gooien alsook de mogelijkheid om de grond onder je voeten te laten en rijzen en dalen en vijanden in de val lokken. SoN2 Verschillende krachten combineren Je kunt in Son of Nor de natuurlijke elementen combineren om sterkere aanvallen te genereren. Zo kan je door wind en vuur te combineren, een razende wervelwind van vuur op je vijand afsturen. Ook reageert je omgeving op de magie die je toepast. Wind blaast zand opzij, vuur op het zand creëert glas, enz… Zeker iets om te onthouden, want deze reacties in de omgeving zijn sleutels tot het oplossen van bepaalde puzzels. Naamloos (650 x 315) Multiplayer (co-op) Son of Nor bevat een co-op mode, zodat je tot samen met 3 vrienden Noshrac kan verkennen. Voorlopige conclusie: Son of Nor is een zeer aangename spelervaring, met zeker geen gemakkelijke puzzels, niet te onderschatten vijanden en zeer goede game physics. Het is een spel vol verassingen met leuke combo’s en de mogelijkheid om de ervaring met vrienden te delen. Er zijn nog een paar schoonheidsfoutjes zoals het springen met je character kan nog wat verbeterd worden en de AI zou wat slimmer mogen zijn, maar rekening houdend met het feit dat het spel nog altijd in de Early Access fase zit en de full release pas in de late herfst is, verwacht ik nog meer aangename verassingen en het verdwijnen van deze minieme schoonheidsfoutjes. Extra nota: De developers zijn zeer geïnteresseerd in het toepassen van de nieuwste technieken beschikbaar om de magie die je in het spel beheerst ook echt naar de spelers te brengen. Voor meer informatie hierover stel ik voor de je maar eens googled naar Tobbii Eye-tracking, Oculus Rift en emotiv EPOC. Ik deel alleszins het enthousiasme van de ontwikkelaars van Son of Nor (StillAlive Studios)

Gameplay 8
Graphics 7
Sound 8